Söndag 22 April 2012

theresecaroliineberg

God eftermiddag sköna söndag! :)

Åkte till Sophia igår. Det blev rätt lugnt då vi drack lite. Matilda körde runt på oss men vi gick aldrig in någon stanns :). Innan vi åkte ut så spelade vi Twister som vi köpte i Ullared. Haha, hade glömt bort hur svårt de va :p. Inte spelat det sen jag gick på fritids ;) och det är ju några år!


Det går bra för Matidla och Sophia haha ;)





Det blev i stället ett stort äventyr att bara åka runt i bilen :D haha. Vart ska man börja?  



Det hela började med att vi åkte och tankade när vi kom in till Hultsfred. Sophia och jag tankade lite var åt Matilda. Grejen den var att jag tankade sist och GLÖMMER sätta dit tanklocket. Det roliga med det här är att vi åker runt och spelar hööög musik och Fia har vevat ner rutan och har sig :p hahaha. Det är efter ett varv genom Hultsfred hon frågar mig - Therese? Satte du dit tanklocket? Jag - hahah, näe! :O. Fia - hahahaha, näe jag ser det för tankluckan står rätt ut xD. DÄR BRASST DET PÅ RIKTIGT HAHAHAHA. Vi alla skrattade så vi tjöt :D hahaha. Så det var bara att åka tillbaka samma väg och ge sig in på operation "leta tanklock" :D. Vi hade en jävla tur att vi var tvungna att släppa förbi några vid övergångstället i rondellen. Hade vi inte gjort det hade jag inte kollat åt höger och utbrustit - TANKLOCKET!!! :D. Sophia dör av garv hahaha och det gör i och för sig jag med, men herre jesus vad kul :D. Vi svänger in på en parkering och jag hoppar ur och hämtar det och skruvar dit de :D hahaha.


Matilda och Fia hittade även sin påse med cider i skogen vid Metropol som dom laggt i en buske på Skärtorsdagen haha. Helt otroligt att den fanns kvar :p


När vi var klara inne i Hultsfred bestämde vi oss för att leta efter nya vägar. Med det sagt så gjorde vi det, kan man säga. Vi åkte på en väg som var huuuuuuuuuuuuuuuuuur låååååååååååååååååång som helst! Kålsvart, dimmigt och ingen täckning på telefonerna. Grattis till oss! Tur var så hade Matilda en GPS i telefonen som inte gick på täckning utan på något annat, tack och lov för det. Då kunde vi se vart vi var och att om vi fortsatte köra den vägen skulle vi komma ut vid Mörlunda :). Men under tiden vi kör så utbrister Sophia - AKTA ÄLGARNA!! Det va två älgar som gick över vägen och gode min gud vad rädd jag blev hahaha, skrek som aldrig förr :D hahaha. De va lite kul, men hade inte varit så kul om det hade gått illa till...

När vi kom hem till Mörlunda igen lämnade vi av Sophia och jag gick in och hämtade mina saker och åkte med Matilda hem till stan så jag sov hemma :). Vi mötte upp syrran och hennes kompis så jag åtke med dom hem för dom var nere i hamnen och kollade läget, det var kul de :D.

Sammanfattnigsvis kan man ju säga att kvällen blev LYCKAD i alla fall :D. Tack Sophia och Matilda för en redigt rolig kväll med många skratt! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0